Sunday, May 8, 2011

MAafKaN aKu KaWaN....


Puisi ini aku tujukan pada semua kawan-kawanku... aku rasa bersalah sangat2 pada sorang kawan ni... masa sekolah dulu aku selalu sakitkan hati dia.. bila mengingatkan itu hati aku sedih penuh dengan sesalan.. aku banyak sangat buat salah pd kawanku itu.. aku insan berdosa... maafkan aku kawan... diharap engkau membaca coretan khas buatmu ini teman.. terima kasih kerana masih berkawan denganku dan diharapkan engkau akan ikhlas memaafkanku... sayang kamu...
 
Maafkan aku kawan,
Kerna melukai hatimu yang tulus itu.
Maafkan aku kawan,
Kerna hanya memikirkan tentang diriku sahaja,
Hakmu telah ku abaikan.

Oh kawan, hatimu sungguh mulia,
keikhlasan itu ku lihat dengan jelas,
Insan lain juga menghormatimu,
dan menyanjungi dirimu.

Maafkan aku kawan,
Diatas kezaliman yang telah ku lakukan ke atasmu,
Bukan niatku untuk mengguris hatimu,
Tetapi apa yang terpamer adalah ketidaksempurnaanku memenuhi hakmu.

Ku nukilkan ini untukmu wahai kawan,
Di atas segala sikapku terhadap dirimu,
dan apabila engkau dan aku mengenangkan peristiwa itu,
maka akan ingat yang ini.
Maafkan aku kawan...


Nor Hafizah(Ejah) dan Siti Hamidah@Dhuha.. 2 of my BFFs..

my bestfriends...

adagreenrose bersama Ejah

adagreenrose dan Ejah.. luv u my bestfriend

Nor Izzati..

Siti Hamidah @ nama penanya Siti Nur Dhuha

adagreenrose & Siti Nur Dhuha

No comments:

Post a Comment