Thursday, August 18, 2011

Ramadhan ke-18...

Ya Allah, begitu cepat waktu berlalu.. hari ni dah masuk hari ke 18 umat Islam berpuasa fardhu Ramadhan.. cepatnya masa berlalu.. ana baru siap bersahur... Alhamdulillah, masih dipanjangkan umur..

Hari Isnin bersamaan 15 Ramadhan 1432H yakni bersamaan 15 Ogos 2011 perginya datuk tiriku ke rahmatullah.. Innalillah... semoga arwah che (panggilan untuk arwah) dicucuri rahmat Ilahi.. semoga setiap amalan arwah diterima dan ditempatkan bersama dengan golongan orang2 yang soleh hendaknya.. Amin Ya Rabb..  Al-Fatihah.

Alhamdulillah... ana lebih tabah kali ini menerima berita pemergian arwah.. mungkin sebab ana sedar arwah meninggal dalam bulan mulia. tetapi bila teringat kenangan bersama arwah, sedih datang bertamu.. tapi hidup mati kita ditanganNya.. ana sedar, bila-bila masa giliran ana pula.. tapi kita semua tak tahu bila waktunya.. mungkin pagi ini, mungkin petang atau malam nanti, mungkin esok, mungkin lusa atau mungkin tahun hadapan.. Wallahualam... kita semua tak tahu..

Yang penting, kita perlu tingkatkan keimanan kepada Allah, sentiasa mengingati mati dan bertaubat... kita cuba lakukan ibadah kepadaNya dengan penuh khusyuk dan ikhlas seolah-olah hari ini adalah hari terakhir kita hidup di dunia.. InsyaALLAH.. Amin...

No comments:

Post a Comment