Saturday, February 4, 2012

We Miss You, PROPHET MUHAMMAD SAW... :(

Esok 5 Februari 2012 bersamaan 12 Rabiuawal Hijriah kita semua bakal menyambut Maulidurrasul.. hari lahir baginda Rasulullah SAW.. Juga tarikh yg sama baginda wafat.

Sesungguhnya tidak ada manusia yang sempurna melainkan baginda. Baginda insan terpilih yang memiliki sifat2 agung yang tidak dimiliki manusia yang lain. Baginda ialah Kekasih Allah, Muhammad bin Abdullah SAW, Putera kepada Siti Aminah, nabi terakhir kita umat manusia. Selawat dan salam keatas junjungan besar baginda, Muhammad SAW, keluarga baginda dan para sahabat. 

Semoga kita semua dapat bersalam (bagi Muslim) dengan nabi kita di akhirat nanti dan bagi Muslimah (termasuk ana) dapat senyum kepada baginda di akhirat kelak. Sesungguhnya banyak pengorbanan, dan penderitaan yang dialami oleh baginda dalam menyampaikan syiar Islam ini. terima kasih wahai Rasulullah diatas pengorbanan ini.

Alhamdulillah, ana menjadi umatmu. Alhamdulillah, ana dilahirkan sebagai Islam. Ya Allah, rahmatilah kami dan selamatkanlah kami umat Islam dalam kehidupan di dunia dan di akhirat kelak. Semoga kami semua dapat menemuiMu dan para rasulMu di syurgaMu kelak Ya Allah.. Hidupkanlah kami dengan Iman dan matikanlah kami dalam Iman Ya Allah.. Selawat dan salam keatas Nabi Muhammad SAW, para keluarga dan para sahabat baginda Ya Allah.. Letakkanlah baginda ditempat yang terpuji Ya Allah, sepertimana yang Engkau telah janjikan. Sesungguhnya Engkau tidak pernah memungkiri janji. Amin..

RASULULLAH DALAM MENGENANGMU
KAMI SUSULI LEMBARAN SIRAHMU
PAHIT GETIR PERJUANGANMU
MEMBAWA CAHAYA KEBENARAN

RASULULLAH KAMI UMATMU
WALAU TAK DAPAT MELIHATWAJAHMU
KAMI CUBA MENGINGATIMU
DAN KAMI CUBA MENGAMAL SUNNAHMU
Insya-ALLAH.. 
Wahai Nabi Allah,

Sesungguhnya kami merinduimu..






No comments:

Post a Comment